czwartek, 24 stycznia 2013

"Opowieści z Narnii: Srebrne krzesło"

Dzisiaj jakoś zebrało mi się na recenzję jednej z przeczytanych przeze mnie książek w ostatnich dniach. 


Tytuł: "Opowieści z Narnii: srebrne krzesło"

Tom: IV

Autor: C.S. Lewis

Liczba stron: 234

Moja ocena: 10/10

Opis: Eustachy Scrubb i jego szkolna koleżanka Julia Pole, uczniowie Eksperymentalnej Szkoły, zostają wezwani przez Aslana do magicznej krainy Narnii z misją odnalezienia zaginionego od dziesięciu lat, królewicza Narnii – Riliana. Jest on synem Kaspiana X, z którym zaprzyjaźnił się Eustachy podczas podróży "Wędrowca do Świtu" na koniec świata.
Misja od początku naznaczona jest błędami i nieporozumieniami. Przebywając w Krainie Aslana Julia wypycha w szarpaninie Eustachego w przepaść. Aslan daje jej cztery wskazówki, które pomogą im odnaleźć królewicza, a następnie wysyła ją w ślad za Eustachym. Sprzymierzeńcami dzieci w wykonaniu zadania okazują się: puchacz Świecopuch, a przede wszystkim błotowij imieniem Błotosmętek....

A co się dalej wydarzyło? Nie powiem ;* 

Moja opinia: Książka jest rewelacyjna! Nie spodziewałam się tego. Przeczytałam ją w ciągu jednego dnia! Jest bardzo wciągająca. Oprócz tego ma w sobie pewne przesłanie... Żeby je zrozumieć trzeba znać Biblię ;) Jak zdecydujecie się ją przeczytać - a moim zdaniem powinniście - to czasami zatrzymajcie się i pomyślcie czy nie ma to jakiegoś powiązania z poprzednimi częściami.
PS. Jeśli nie czytaliście poprzednich części, to nie czytajcie na początku tej bo możecie się pogubić! Polecam Wam żebyście przeczytali chociażby streszczenia I, II i III części, wtedy łatwiej będzie Wam zrozumieć to co jest zawarte w tej części ;D

UWAGA! 
Wszystkie części są ze sobą mocno powiązane! Podczas czytania warto się na chwilę zatrzymać i pomyśleć czy nie jest to związane, z którąś z poprzednich części!

Mam nadzieję, że Was zachęciłam ;D

Trwa konkurs na najfajniejszy blog! Więcej o konkursie TUTAJ

2 komentarze:

  1. oo, słyszałam że fajna :D

    http://happyysad.blogspot.com/2013/01/snow-is-falling.html

    OdpowiedzUsuń

Dziękujemy za komentarze!